Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Νέοι κανόνες της Κομισιόν για εφαρμογές

Σύνδεση με την πηγή.



ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Διαδικτυακές εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το WhatsApp, το iMessage και το Gmail, θα αντιμετωπίσουν νέους, αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τον εντοπισμό της γεωγραφικής θέσης των χρηστών τους, σύμφωνα με πρόταση που κατατέθηκε χθες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι παραπάνω κολοσσοί του Διαδικτύου θα πρέπει εφεξής να εγγυώνται τον απόρρητο χαρακτήρα των συνομιλιών χρηστών και να ζητούν την άδειά τους, προτού καταγράφουν τις κινήσεις και την ιντερνετική τους συμπεριφορά, ώστε να τους προωθούν «στοχευμένες» διαφημίσεις.

Η πρόταση της Κομισιόν θα εφαρμόσει στα δίκτυα αυτά ορισμένους κανόνες που ισχύουν σήμερα για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Οι χθεσινές προτάσεις θα επιτρέπουν στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες να αξιοποιούν δεδομένα χρηστών, όπως τη διάρκεια και τον προορισμό των κλήσεών τους, ως μέθοδο ενίσχυσης των κερδών μέσω διαφημίσεων, κάτι που μέχρι σήμερα απαγορεύεται. Εκπρόσωποι τηλεπικοινωνιακών εταιρειών εξέφρασαν, όμως, χθες αντιρρήσεις, υπογραμμίζοντας ότι οι νέοι κανόνες θέτουν περισσότερες απαγορεύσεις σε αυτές παρά στις εταιρείες του Διαδικτύου.

«Αντιθέτως από άλλες εταιρείες, οι τηλεπικοινωνιακές δεν θα μπορούν να προσφέρουν νέες επιλογές στους καταναλωτές μέσω ανάλυσης δεδομένων», είπε χθες η Λίζε Φιρ, γενική διευθύντρια της ETNO, του ευρωπαϊκού λόμπι τηλεπικοινωνιών. Η αναμόρφωση του λεγόμενου «νόμου ηλεκτρονικού απορρήτου» θα απαιτεί επίσης από εφαρμογές περιήγησης του Διαδικτύου (browsers) να ερωτούν τους χρήστες εάν επιτρέπουν την τοποθέτηση ειδικού λογισμικού απομνημόνευσης προτιμήσεων (cookies). Προηγούμενη εκδοχή του νόμου υποχρέωνε τους browsers να είναι εκ προοιμίου ρυθμισμένοι, έτσι ώστε να απορρίπτουν τα cookies.