Περισσότερο φως στα αίτια της κλιμακούμενης αντιπαράθεσης μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας για το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο, σχετικά με την ποντοπόρο ναυτιλία, ρίχνουν τα τελευταία στοιχεία των οίκων Clarkson-Platou και Deloitte.
Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες μέρες ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, κατηγόρησε τον Ελληνα πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, πως «δεν τήρησε την υπόσχεσή του σχετικά με τη φορολόγηση των εφοπλιστών». Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να κρατά ανοικτό τον φάκελο για το θεσμικό πλαίσιο της ποντοπόρου στην Ελλάδα, διαδικασία η οποία, σύμφωνα με πηγές από τις Βρυξέλλες, ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια έπειτα από σχετικές πιέσεις βορειοευρωπαϊκών ανταγωνιστικών συμφερόντων.
Τι δείχνουν, όμως, τα τελευταία στοιχεία; Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson-Platou εξέδωσε μελέτη που αποκαλύπτει πως από το 2010 έως σήμερα, περίοδος που ταυτίζεται με την κρίση στις ναυλαγορές και τις επιπτώσεις της σε πολλές γερμανικές κυρίως τράπεζες, οι Ελληνες πλοιοκτήτες αύξησαν τον στόλο τους κατά 89,3 εκατ. τόνους ολικής χωρητικότητας, όταν το ίδιο διάστημα οι Γερμανοί τον περιόρισαν κατά 12% στα 86,4 εκατ. τόνους.